SPLITGRID - Affärer med minimal risk

Inlägg av JobOffice Support 2020-07-13 09:57

VAD ÄR SPLITGRID?

splitgrid

 

Splitgrid får information från JobOffice  kassasystem och ser till att alla inblanda partner får betalt automatiskt när varorna säljs, leverantörerna, fastighetsägaren och du. Du behöver inte lägga ut några pengar, varorna ägs av leverantören tills du säljer dem. Leverantörerna får merförsäljning utan risk. Tack vare Splitgrid skapas affärer med minimal risk. Alla blir vinnare. 

 

VARFÖR SPLITGRID?

Med Splitgrid behöver butikerna inte lägga ut med en massa pengar för att kunna köpa in varor från sina leverantörer till stora varulager.  Det är inte optimalt att alltid ligga ute med en stor summa pengar fram tills varorna säljs och pengar hamnar i systemet, vilket kan ta lång tid. Problemet för leverantörerna blir då att en del butiker inte betalar sina räkningar i tid. 

 

Splitgrids system integreras med JobOffice Kassa.

Så här går det till i korta drag:

Leverantörerna skickar sina varor till butiken. När en vara säljs i butiken skickas en den överenskomna delen av pengarna till leverantören och återstående del till butiken. Detta gör att leverantörer kan känna sig trygga i att de får betalt för sålda varor om tex likviditetsproblem skulle förekomma. Dessutom  slipper butiker lägga sina resurser och pengar på stora lager. 

 

Splitgrid är en tjänst som ökar lönsamheten avsevärt för dig med butik och produkter som ”hyllvärmare”!


Med en integration mellan Splitgrid och JobOffice fördelas försäljningsintäkter per automatik. Systemet minimerar leverantörens kreditrisk och butikens administration vid kommissionshandel.

Splitgrid gör det möjligt att enkelt skapa ett never out of stock-system eftersom leverantören snabbt ser vilka artiklar som sålts. Splitgrid öppnar också dörren till nya samarbetsformer och omedelbar kampanjuppföljning.

 

Splitgrid säkerställer betalningarna mellan leverantörer och butiker per automatik.
Systemet bygger på faktura eller konsignation och fördelar intäkterna när varan sålts över disk. Splitgrid öppnar möjligheterna för mer attraktiva butiker, enklare administration, lägre risker och nya affärer.

 

OM PROGRAMVARAN

Splitgrid är uppkopplad mot molnet och butiken. Alla betalningar som sker i butiksdatasystemet bevakas kontinuerligt. Programvaran är fullt integrerad mot bankerna och överför krypterad information i en obruten kedja på daglig basis. vill du veta mer om Splitgrid eller komma igång. Då är ditt första steg att  kontakta Splitgrid för att skapa ett avtal

 

 

 

Taggar: integrationspartner, integrationer

JobOffice erbjuder innovativt och enkelt kassasystem till din butiksverksamhet 

JobOffice Kassa är ett modernt, enkelt, godkänt och certifierat kassasystem där du snabbt är igång

JobOffice Kassa är ett godkänt och certifierat kassasystem utvecklat och sålt av JobOffice AB som utvecklat affärssystem sedan 1989. Programmet lanserades 2010 med målet att göra kassaregister så enkelt som möjligt till en så låg kostnad som möjligt.

Våra mål är:

  • Det ska vara enkelt att använda
  • Inga dyra startavgifter och inga bindningstider
  • Du betalar endast för det du behöver

För att nå våra mål och samtidigt se till att JobOffice Kassa stöder de senaste kortterminalerna, affärssystemen och ny teknologi utvecklas systemet löpande. Alla uppdateringar ingår och installeras automatiskt.

 

Prenumerera här!

Senaste blogginläggen